2007
  • Nevezés

  2006

  2005

  2004
  • Hírek
  • Támogatók

  2003
  • Versenykiírás
  • Végeredmény
  • Galéria
  • Média
  • Támogatók

 Hírlevél

   E-mail:

   


 Kereső
   
 


 Mi kérdezzük

Mi a címe a JETfly társmagazinjának?

   angyalborben.hu
489-74%
   haborumuveszete.hu
133-20%
   regiment.hu
21-3%
   bevetes.hu
12-1%
Összesen: 655

Silicon Dreams webfejlesztés

Egy szimulátor fejlesztése...
42nd_eemee  -  42nd "Red Hunters" TFW
Akik a modern repülőszimulátorok világában kiismerik magukat, nyilván rendelkeznek néhány alapvető információval a Lock On kifejlesztésének körülményeiről, akik viszont nem, azoknak itt a soha vissza nem térő alkalom ahhoz, hogy kedvelt – vagy remélhetőleg megkedvelendő – programjuk „előéletéről” is tájékozódhassanak. A Lock On immár a harmadik reinkarnációja a moszkvai székhelyű Eagle Dynamics fejlesztőcég szimulátor programjának.
Hirdetés

Az elődök a majd egy évtizede megjelent Flanker 1.0 illetve az öt éve kiadott Flanker 2.0 illetve azok patchelt változatai. Korai stádiumban a Lock on – amit anno Flanker: Attack-nek hívtak – az imént említett Flanker 2.0 patchelt változatának, a Flanker 2.5-nek lett volna egy újabb add-onja, ami ez esetben a Su-25 csapásmérő géppel bővítette volna a repülhető gépek listáját. Még a tervezés idején közbeszólt azoban egy világgazdasági jelenség: az internet boom lufija kipukkant; hatásai természetesen a szoftveriparra is kiterjedtek, amelyek elsősorban felvásárlásokban illetve csőbemenetelekben jelentkeztek. A Mindscape érdekeltségébe tartozó SSI (Strategic Simulations Inc), amely a fejlesztők kiadója volt sem volt képes egyedül megfelelni a visszaesés által támasztott kihívásoknak, így a The Learning Company a Mindscape érdekeltségébe tartozó összes céget felvásárolta.

 A program producerének időközben sikerült rábeszélnie a kiadót, hogy a repülhető gépek közé az A-10A-t is vegyék be. Érvelését annál is inkább elfogadhatónak tartották, mivel akkoriban az övékén kívül összesen 3, azaz három db szimulátor fejlesztése folyt a világon: az arcade típusú JetFighter V, a hard core közönségnek szánt Falcon V, illetve egy A-10A szimulátor, amelyről azonban letettek. Így tehát a megjelenő Lock on az A-10A szimulátor terén konkurencia nélkül maradt. Az új gazdaság  továbbgyűrűdző válsága ismételten nehéz helyzetbe hozta a fejlesztőket, u.i. a The Learning Company sem volt képes életben maradni, így a fejlesztők 2000 elejétől a Mattel, egész potnosan a Mattel Interactive bábáskodásával folytatták a fejlesztést.

Az új „gazda” igényére vették fel a repülhető gépek közé az F-15C-t illetve keresztelték át a projektet Lock Onra. Azonban a Mattel Interactive sem bírta szusszal, mivel 2000 nyarán a céget eladásra kínálták. Ekkor állt a Lock On legközelebb ahhoz, hogy a beszüntetett Falcon V sorsára jut. Felismervén azt a tényt, hogy akkoriban nem volt más olyan modern szimulátor fejlesztésben, amely a magasabb elvárásoknak is megfelelt volna, az UbiSoft döntött úgy, hogy finanszírozza a fejlesztést, illetve ezen felül állja azon költségeket is, amelyek a program hibáinak kijavításával járnak (patchek).

Az elmúlt évek bizonytalanságának, továbbá a két új repülhető gép hozzáadásának köszönhetően az eredetileg 2001-2002 telére tervezett megjelenés majdnem két évet csúszott, amin az sem gyorsított, hogy 2002-2003 telén a repülhető gépek közül kivették a Su-39-t – sajnos. A 2003 októberében kiadott demo után december elején jelent meg az 1.0 verzió, ami azonban inkább egy kései bétának volt nevezhető, mintsem egy végleges verziónak.A program tulajdonképpen csupán offline volt használható, s még így is sokszor lefagyott, ezenfelül az optimalizálás terén sem végeztek kimerítő munkát. Mint utóbb egy kiszivárogtatott produceri e-mailből kiderült, a kiadók sietették az idő előtti megjelenést, hogy a karácsonyi ajándékvásárlási lázban maximalizálhassák a profitjukat.

Az elhamarkodott döntésük azoban finoman szólva sem aratott osztatlan sikert. A rendkívül negatív visszhangot csupán a 2004. januárjában sietve kiadott 1.01 patch - ami csak a legsúlyosabb hibákat javította - tudta mérsékelni. Ekkor már lehetővé vált az online repülés is, azonban a repülőgépek mozgásának folyamatossága erősen elmaradt az e téren (is) etalonnak számító IL-2 Forgotten Battles-étől. Szűk másfél hónappal ezelőtt adták ki az 1.02 patchet, ami végre (majdnem) olyanná varázsolta a programot, mint amilyennek ígérték. Sajnos eddigi hírek szerint az Ubisoft nem szándékozik több patchet szponzorálni a játékhoz. Mi szimulátorosok csak reménykedhetünk, hogy talán másképp lesz és akad egy csapat, aki folytatja a megkezdett utat…

Kapcsolódó oldalak
   Lock On hivatalos honlap
   42nd "Red Hunters" TFW base
Nyomtatható változat
Küldje el ismerősének
Név   
  
Jelszó   
  

Jelenleg
a fórumunkba
nem vagy
bejelentkezve!


Regisztrálok!

Mi is a
jelszavam?











   
 
  GAMESTAR Légiharc Kupa
2007. szeptember 8-9.