A virtuális pilóta és a nagyon is valós repülés
A tavalyi JETfly Légiharc Kupa első helyezettjei nyereményeik közül talán az egyik legizgalmasabb beteljesülésére részben az időjárás miatt, részben pedig az élményt nyújtó fél elfoglaltsága miatt sokáig kellett várniuk. Tegnap azonban elérkezett az idő, amikor Vogel, az IL-2 kategória tavalyi magyar bajnoka és Putyin, a Lock On kategória győztese, megtapasztalhatták, hogy milyen is az igazi műrepülés.

Az egyedi élményt nyújtó eseményre Budaörsön került sor egy Szu-29 műrepülőgép első ülésében. Az oktató helyét pedig nem más foglalta el, mint Veres Zoltán.

 Elsőként Vogel vághatott neki a kalandnak. Rövid nekifutás után a földön szemlélődők (valójában kárörvendően mosolygók) fölötti áthúzás után öt-hat percre eltűnt a gép a kijelölt légtérben, így csak a rádió segítségével követhettük volna az eseményeket, ha egy másik repülőgép rádiója nem hibásodott volna meg, s nem zavarta volna folyamatos búgással a vételt. A pár perc letelte után azonban nyugatról bejöttek pont fölé, s szegény Vogelnek jónéhány orsót és nagy túlterhelésű manővert kellett elviselni. Leszállás után Vogel annak ellenére, hogy több éve vitorlázik, elég megviseltnek tűnt. Mint kiderült ez leginkább annak tudható be, hogy legalább kétszer - ha csak egy pillanatra is - kellett 8,5-9 G elviselnie. Csak tájékoztatás képen közöljük, hogy a legmodernebb hullámvasutakon is csak max. 4 G jelentkezik, amely így is jónéhány embert alapoasan megterhel. Szintén nem elhanyagolható tényező, hogy a Szu-29 orsózási szögsebessége ugyancsak közel áll a 400 fok/másodperchez, amihez foghatóval nemcsak egy átlag ember, hanem jónéhány civil és harci pilóta is ritkán találkozhat.  

A Lock On kategória nyertese, Putyin repülhetett másodikként. A repülés itt is ugyanúgy zajlott, mint Vogelnél, tehát a légtérben eltöltött rövid idő után pont fölötti móka következett. Tekintve, hogy Putyinnak lehetősége volt már egyszer Veres Zoltánnal repülni, tudta hogy mi vár rá és kellőképpen fölkészült. Olyannyira, hogy negatív G-kel is próbálkoztak. A leszállás után természetesen hosszasan folyt még a beszélgetés és anekdotázás, de ezek ismertetésétől inkább megóvjuk olvasóinkat.