2007
  • Nevezés

  2006

  2005

  2004
  • Hírek
  • Támogatók

  2003
  • Versenykiírás
  • Végeredmény
  • Galéria
  • Média
  • Támogatók

 Hírlevél

   E-mail:

   


 Kereső
   
 


 Mi kérdezzük

Mi a címe a JETfly társmagazinjának?

   angyalborben.hu
489-74%
   haborumuveszete.hu
133-20%
   regiment.hu
21-3%
   bevetes.hu
12-1%
Összesen: 655

Silicon Dreams webfejlesztés

  fórumok
A bejegyzések sorrendje:
téma: Lebonyolítással kapcsolatos információk
Ress Imre | 2006.05.17. 09:05
Bár még nem járt le a regisztrációs határidő, de hogy legyen idő a vitára inkább most ismertetném javaslatomat. Itt is illetve a hivatalos honlap fórumán is várom a hozzászólásokat. A legfőbb kifogás a csoportbeosztással az volt, hogy voltak, akiknek több csoportmérkőzésben is ugyanazokkal kellett megküzdeniük. Ezt teljes egészében nem sikerült kiküszöbölni, de legalább a matematikai esély szintjére sikerült csökkenteni. Meglehetősen bonyolultra sikeredett, de azért még átlátható.

Az elején 32 főt sorsolással 8db 4 fős csoportba osztunk. A 8 csoport 2 ágra oszlik, tehát egy ágon 4 db 4 fős csoport található. A csoportokból mindig a két legjobb jut tovább, egésze a legjobb nyolcig (2 darab 4 fős csoport). Innen a két csoportelső játszik az első helyért, a két második a harmadik helyért. Elkerülendő azt, hogy ugyanazokkal kelljen végig küzdeni magad az alábbi ötletem volna:

Az 1/A oszlopból (felső ág, 4db 4 fős csoport) a csoportelsők jutnak a 1/B oszlop felső csoportjába, a 1/A oszlop csoportjainak második helyezettjei az 1/B oszlop alsó csoportjába. Pontosan ugyan ez történik az alsó ágon is (2/A illetve 2/B). Ezzel a szombati nap be is fejeződne.

A vasárnap már kicsit bonyolultabb. Az 1/B oszlop felső csoportjának első helyezettje és az 1/B oszlop alsó csoportjának második helyezettje kerül az 1/C oszlop csoportjába együtt a 2/B oszlop felső csoportjának első helyezettjével és a 2/B oszlop alsó csoportjának második helyezettjével. A 2/C oszlop csoportjába az 1/B felső csoportjának második helyezettje és az 1/B oszlop alsó csoportjának első helyezettje kerül a 2/B oszlop felső csoportjának második helyezettjével és a 2/B oszlop alsó csoportjának első helyezettjével egyetemben. Innen a csoportelsők vívják a döntőt, a két csoport második legjobbjai pedig a harmadik helyért küzdenek. Mint a mellékelt ábrán látható egészen a legjobb négyig nem fordulhat elő, hogy ugyanazzal a személlyel kelljen küzdeni.

A lebonyolítást áttekintvén jutottam arra a felismerésre, a körbeverés esetén nem tisztázott, hogy mi legyen a teendő. Attól tartok, hogy nincs elegendő idő arra, hogy az adott csoport tagjai újra nekiessenek egymásnak. A pontozást figyelembe véve tehát két eset lehetséges:

a; három azonos pontszámmal rendelkező személy közül kell kiválasztani 1 főt (a négy fős csoportból 1 főnek 3 pontja, a többinek 1 pontja van)

b; három azonos pontszámmal rendelkező személy közül kell kiválasztani 2 főt (a négy fős csoportból 3 főnek 2 pontja van, a negyediknek 0)

Legszívesebben az időt hoznám játékba, értsd az döntene, hogy ki milyen gyorsan \"végzett\" az ellenfelével. Az idő mérése akkor érne véget, amikor az ellenfél gépe becsapódna, vagy a pilóta kiugrott/katapultált. Lock Onnál a debriefing kiírja az eltelt időt, IL-2-nél a bíróknak kellene mérniük. Ha így is másodpercre pontosan jönne ki, akkor nincs mese, ismételni kell.
Amennyiben az idő engedi lehetőség nyílna azonban egy \"sudden death\" típusú körre. A kérdéses játékosok csak egy ütközetet játszanak, aki nyer, az jut tovább. (Az a; példánál tehát egy embernek kellene másik két társát legyőznie, míg a b; esetben egy főnek mindkét mérkőzését el kell veszítenie.)

Szemléltető ábra
0. Ress Imre | 2006.05.17. 21:07
Bár még nem járt le a regisztrációs határidő, de hogy legyen idő a vitára inkább most ismertetném javaslatomat. Itt is illetve a hivatalos honlap fórumán is várom a hozzászólásokat. A legfőbb kifogás a csoportbeosztással az volt, hogy voltak, akiknek több csoportmérkőzésben is ugyanazokkal kellett megküzdeniük. Ezt teljes egészében nem sikerült kiküszöbölni, de legalább a matematikai esély szintjére sikerült csökkenteni. Meglehetősen bonyolultra sikeredett, de azért még átlátható.

Az elején 32 főt sorsolással 8db 4 fős csoportba osztunk. A 8 csoport 2 ágra oszlik, tehát egy ágon 4 db 4 fős csoport található. A csoportokból mindig a két legjobb jut tovább, egésze a legjobb nyolcig (2 darab 4 fős csoport). Innen a két csoportelső játszik az első helyért, a két második a harmadik helyért. Elkerülendő azt, hogy ugyanazokkal kelljen végig küzdeni magad az alábbi ötletem volna:

Az 1/A oszlopból (felső ág, 4db 4 fős csoport) a csoportelsők jutnak a 1/B oszlop felső csoportjába, a 1/A oszlop csoportjainak második helyezettjei az 1/B oszlop alsó csoportjába. Pontosan ugyan ez történik az alsó ágon is (2/A illetve 2/B). Ezzel a szombati nap be is fejeződne.

A vasárnap már kicsit bonyolultabb. Az 1/B oszlop felső csoportjának első helyezettje és az 1/B oszlop alsó csoportjának második helyezettje kerül az 1/C oszlop csoportjába együtt a 2/B oszlop felső csoportjának első helyezettjével és a 2/B oszlop alsó csoportjának második helyezettjével. A 2/C oszlop csoportjába az 1/B felső csoportjának második helyezettje és az 1/B oszlop alsó csoportjának első helyezettje kerül a 2/B oszlop felső csoportjának második helyezettjével és a 2/B oszlop alsó csoportjának első helyezettjével egyetemben. Innen a csoportelsők vívják a döntőt, a két csoport második legjobbjai pedig a harmadik helyért küzdenek. Mint a mellékelt ábrán látható egészen a legjobb négyig nem fordulhat elő, hogy ugyanazzal a személlyel kelljen küzdeni.

A lebonyolítást áttekintvén jutottam arra a felismerésre, a körbeverés esetén nem tisztázott, hogy mi legyen a teendő. Attól tartok, hogy nincs elegendő idő arra, hogy az adott csoport tagjai újra nekiessenek egymásnak. A pontozást figyelembe véve tehát két eset lehetséges:

a; három azonos pontszámmal rendelkező személy közül kell kiválasztani 1 főt (a négy fős csoportból 1 főnek 3 pontja, a többinek 1 pontja van)

b; három azonos pontszámmal rendelkező személy közül kell kiválasztani 2 főt (a négy fős csoportból 3 főnek 2 pontja van, a negyediknek 0)

Legszívesebben az időt hoznám játékba, értsd az döntene, hogy ki milyen gyorsan \"végzett\" az ellenfelével. Az idő mérése akkor érne véget, amikor az ellenfél gépe becsapódna, vagy a pilóta kiugrott/katapultált. Lock Onnál a debriefing kiírja az eltelt időt, IL-2-nél a bíróknak kellene mérniük. Ha így is másodpercre pontosan jönne ki, akkor nincs mese, ismételni kell.
Amennyiben az idő engedi lehetőség nyílna azonban egy \"sudden death\" típusú körre. A kérdéses játékosok csak egy ütközetet játszanak, aki nyer, az jut tovább. (Az a; példánál tehát egy embernek kellene másik két társát legyőznie, míg a b; esetben egy főnek mindkét mérkőzését el kell veszítenie.)

Szemléltető ábra
Név   
  
Jelszó   
  

Jelenleg
a fórumunkba
nem vagy
bejelentkezve!


Regisztrálok!

Mi is a
jelszavam?











   
 
  GAMESTAR Légiharc Kupa
2007. szeptember 8-9.